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Messages - Zorgalouf

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1
A Zero rep told me that if you have problems with your bike and have not updated the firmware..............
They may not look kindly upon you if a warranty issue arises!
Think about that for a moment before deciding whether or not to update.
Zero could easily deny a warranty issue if they were so inclined and you would have no recourse.
Update the firmware. If something goes wrong it's on them. If something goes wrong and you haven't updated it's on you.
Well, i think he's wrong. If zero does not call back in an official way all the bikes they want to check, you do not have to go whenever they adjust a firmware! I mean, you imagine?
If a firmware is ok, and then they brought a new one, why the old one should not be ok? Naaaa, legally speaking, i think a lawyer will swap the problem.

2
Oui, mais c'est trop moche, et trop cher pour les performances (à mon goût). Je préfère mettre un peu plus et avoir une vraie moto, avec des belles perfs (y a une DS 2015, 4000km à 9500€ chez le concess de Rouen par exemple).

3
Bon, après avoir écumé les différentes possibilités de 2 roues électriques, il ne reste que le Askoll Es3 qui à l'air sympa (https://www.motoservices.com/actualite-vehicule-electrique/askoll-es3-essai-express-scooter-electrique-equivalent-100-cm3.htm) et qui avance un peu plus que 50km/h. Le reste c'est du scoot équivalent 50cm³ qui se traine, ou un ou deux 125 moches, mais il n'y a quasiment aucune offre en 125 sympa ou entre du 125 et de la Zéro.
Mais bon, ça m'emmerde quand même de ne pas aller plus vite, ni aussi loin qu'une Zéro, donc j'en reviens à mon envie de Zéro et à ce risque à prendre en n'ayant pas de concess' proche.
Aaaaaah, ça me tiraille cette histoire!

4
J'aurais un concess pas loin, j'aurais peut-être craqué!
on en revient au souci de base : il faut augmenter le maillage sur l'hexagone!

5
Et apparemment, certains ne se sont pas formés, quand on voit cette annonce ...
https://www.leboncoin.fr/motos/1401334410.htm?ca=12_s

6
Oui, faut tomber sur un mec comme ça, sachant que ça peut aussi être une source d'emmerdes, qu'il faut avoir envie de se lancer avec une marque jeune et peu connue, bref, il peut y avoir pleins de freins à ce qu'un concess ne franchisse pas le pas!

7
J'ai le même souci à Tours (plus petite ville), avec le concess le plus proche sur Paris, je ne franchis pas le pas car ce sera trop compliqué le jour où il y a un problème (jour qui risque d'arriver vu les posts ici et sur FB).
J'avais demandé à Zero comment ça se passe si on veut vendre leur motos, il faut en stocker 2 ou 3 minimum, former un mécano à leur marque, etc... donc vu les ventes, il faut déjà être connu et reconnu en tant que concess dans son secteur géographique, sinon impossible d'ouvrir un magasin et d'en vendre. Ca reste un à côté pour le moment, c'est trop marginal.
C'est vrai que c'est étonnant que personne ne se lance sur Marseille tout de même...

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Zero Motorcycles Forum | 2013+ / Re: What do we want for 2019?
« on: February 23, 2018, 07:38:23 PM »
I'd like a better dealer network as i really would like to buy a zero but when i see all the problems some of you have, i NEED a dealer in my city, not 250km far away.

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Well i don't complain about the heat. Yes, in the summer, it gets warm, but still raisonnable. I tried a Triumph Sprint GT once, in fall, and i was litteraly sweating in my left boot after 15 minutes, and i wasn't even in a city (where you don't have the wind to cool you down), i was driving in the countryside, at 65mph!
But i have a ST, maybe they change a bit something on the GT? (would be suprised).
But of course, on a Zero, would not be a matter!

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It would be nice if Zero could offer a faired version like the BMW F800GT.
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I was exactly thinking that! I have a F800ST (so a few years before but nearly the same look) and it is a great fairing, not to big, not to small. I think it would look nice on a Zero, and could help a bit with the range.
And it is also a belt  8) (nothing to do with the subject, i know  ;D)

11
I like the fairing! You should sell it to zero so they improve their  range a little bit more ^^

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Here in France, in a small town, you have to buy 3 bikes and get a special formation (I don't rememberer the exact amount, something like 20000€ I think), so it is approximately 60000 € needed to start. Plus the building and so of course.

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I would really like to see something like that for a Zero. I think it could be nice and useful with a small fender.

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Buy Sell Trade / Re: Used 2014 Zero SR 11.4 for sale
« on: April 22, 2015, 01:00:48 PM »
Yep.
Go on leboncoin.fr, search "zero" in "motorcycles" and take on look on april the 10th, you will see. It is the Luxembourg dealer that seems to sell it in Metz and Nancy (i guess he tries to sell in France since he is not far). I had to lead a little web investigation to see that it is this dealer.
10000€ a 2014 11.4 S, and 11400€ a 2014 SR.

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Buy Sell Trade / Re: Used 2014 Zero SR 11.4 for sale
« on: April 20, 2015, 12:50:05 PM »
vchampain : you can find a 2014 S brand new for 10.000€ now ;)

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